Wyszukiwarka

godło

Kraków – Zakopane - Oświęcim

Kraków, Zakopane , Oświęcim – trzy miasta, które zwiedziliśmy – my uczniowie klas ósmych i młodszych naszej szkoły. W dniach 22-24 maja 2019 r. podczas wycieczki przeżyliśmy chwile  niezapomnianych wrażeń: podziwu, zachwytu, radości i dobrej zabawy ale też zadumy i przygnębienia. Zwiedziliśmy miejsca piękne i urokliwe, miejsca historyczne, Miejsca Pamięci.

Wyprawę naszą rozpoczęliśmy od Krakowa. Spacerując po Krakowie zwiedziliśmy  Katedrę  Wawelską , Dzwon Zygmunta, dziedziniec Zamku Królewskiego na Wawelu oraz Kościół Mariacki. Zwiedziliśmy Podziemia Rynku w Krakowie oraz podziwialiśmy uroki Rynku Głównego  wraz z jego wszystkimi atrakcjami: Sukiennicami, dorożkami i oczywiście gołębiami, które okazały się bardzo przyjazne i zarazem zabawne. Kolejny dzień naszej wyprawy to Zakopane. Zwiedziliśmy Sanktuarium Matki Bożej Fatimskiej na Krzeptówkach, kolejką wjechaliśmy na Gubałówkę i  skocznię narciarską -  Wielką Krokiew. Największą dla nas atrakcją był oczywiście spacer po Krupówkach wraz z wszelkimi dobrami: pamiątkami, wyrobami kultury góralskiej i pysznościami czyli oscypkami, preclami i …. Zakopane opuściliśmy co prawda z pustymi portfelami ale za to zadowoleni i z pięknymi wspomnieniami. Ostatnim odwiedzanym przez nas miejscem był Oświęcim, a dokładnie Muzeum Auschwitz – Birkenau. Wizyta w autentycznym Miejscu Pamięci była dla nas unikatowym doświadczeniem edukacyjnym. Zobaczyliśmy kawałek historii smutnej i przerażającej. Wizyta w obozie  w Oświęcimiu na długo pozostanie w naszej pamięci.

Naszą wycieczkę będziemy długo i dobrze wspominać. Zdobyliśmy nowe doświadczenia, poznaliśmy miejsca  mniej lub bardziej nam nieznane, przeżyliśmy niezapomniane chwile, a przede wszystkim wspólnie i miło spędziliśmy czas.

Organizatorami i opiekunami wycieczki byli p. Radosław Cygler, p. Patrycja Winiarska, p. Aneta Hamela-Glińska i p. Karol Borowiec